2.března začal tibetský nový rok dřevěného koně (2141) a jeho první dva měsíce přinesly protesty, zatýkání i propouštění politických vězňů. Protesty se konaly zejména kolem 10. března, mezinárodně připomínaného výročí povstání Tibeťanů ve Lhase v roce 1959. Nepokoje se dlouhodobě soustředí do Diru, Sog a Nagčhu v Tibetské autonomní oblasti, které patří z pohledu čínských úřadů k neklidným oblastem, zdrojům protivládních nálad a aktivit. Ve vesnice Sog bylo během března a dubna zatčeno kolem deseti Tibeťanů kvůli sdílení politicky zakázanému obsahu. Dva tibetští mladíci z Diru v okrese Sog byli také zadrženi za sdílení písně Jednota populárního tibetského zpěváka Šertäna . Tibeťané v Dido v oblasti Sog napsali kolem 10. března červenou barvou na most Tibet je nezávislý. Následně přijelo kolem dvaceti vojenských nákladních aut a osmdesáti ozbrojených vojáků. Úřady sledují veškerý pohyb a klíčové komunikace v oblasti. Opat kláštera Böjak ve městě Menda v Čhamdu, khänpo Khedub (Čhamdo Khedub), byl zatčený pravděpodobně kvůli nápisu na mostě.
Došlo ke čtyřem případům sebeupálení Tibeťanů a oficiální počet obětí je 131.
14. a 16.3. byli zatčeni dva mniši z kláštera Sog Cchendän . Gendün Dagpa (20) údajně zapálil čínskou vlajku a napsal Tibet je nezávislý na bránu klášterní čtvrti trvale obývané čínskými úředníky. Čhöjing Kaldän (20) údajně poslal esej kritizující čínskou vládu ostatním mnichům v klášteře. \r\n16.3. se upálil tibetský mnich Džigme Tändzin (29) před klášterem Sonag v oblasti Cchekhog v prefektuře Malho. Na místě zemřel. Téhož dne se upálil také tibetský mnich Lozang Paldän (23) v Ngawě, aby připomněl šestileté výročí brutálního potlačení tibetských protestů v Ngawě, při nichž zemřelo nejméně deset Tibeťanů. Lozang zemřel 21.3.
17.3. byli zatčeni čtyři mniši z kláštera Dilda v oblasti Sog. Důvod zatčení zatím není znám.
19.3. zemřel na následky mučení ve vězení Gošul Lozang, který byl propuštěn minulý rok kvůli špatnému zdravotnímu stavu. V roce 2008 se účastnil protičínských protestů ve městě Phälpan, v roce 2009 sdílel přes chatovací program QQ výzvy na bojkotování oslav tibetského Nového roku. V dubnu 2009 uprchl Gošul do hor, aby se vyhnul vydání čínským úřadům, neboť byl označen za jednoho z pěti vůdců protičínských protestů v Phälpanu v roce 2008. V květnu 2010 byl však zatčen a pět měsíců mučen, v prosinci 2010 pak odsouzen ke dvanácti letům vězení.
23.3. byl z vězení propuštěn Cchering Lhagon z vesnice Sog. Lhagon byl zatčený spolu s dalšími čtyřmi mnichy z kláštera Sog Cchendän 17. března 2000. Údajně distribuovali letáky s hesly: Dlouhý život Jeho Svatosti dalajlamy, Tibet je samostatný, Číňané pryč z Tibetu. Lhagon byl odsouzen k patnácti letům vězení, ostatní mniši k sedmi, deseti, patnácti letům až doživotí za narušování společenské stability. Dva z dříve propuštěných již zemřeli kvůli špatnému zdravotnímu stavu.\r\n28.3. čínské úřady v provincii Čching-chaj zakázaly prodej a distribuci DVD tibetského zpěváka Gar Samdup Ccheringa (26). Jeho poslední album Máslová lampička na celý život bylo při razii v obchodech zabaveno nebo zničeno. V provincii Čching-chaj nesmí Samdub vystupovat v televizních pořadech ani koncertovat. Zatím nebyl zatčen, neboť je členem populární tibetské skupiny Make Ama Roljang působící v Pekingu a je velmi oblíbený mezi nomády.
28. a 29.3. byli z vězení propuštěni dva Tibeťané, kteří si odpykávali trest za účast na protestech v roce 2008. Dhöndub Gjamccho ze Sangčhu byl editorem časopisu Čára života s údajně politicky zakázaným obsahem. Dhöndub strávil ve vězení šest let. Taši Rabtän (Thewurang) z Dzoge byl editorem zakázaného literárního magazínu Východní sněžná hora. Jeho kniha Psáno krví byla oblíbená nejen mezi tibetskou inteligencí, ale i běžnými čtenáři. Taši byl odsouzen v roce 2011 k pěti letům vězení.
29.3. se v Bathangu nedaleko kláštera Ba Čhode pokusila upálit tibetská mniška Dolma (31). Místní se pokusili uhasit plameny a odvezli ji do nemocnice, kam dorazili také čínští úředníci a policie. Dolma pravděpodobně přežila, ale bližší podrobnosti nejsou známy. V oblasti byla zvýšena bezpečnostní opatření a zablokovány veškeré komunikační kanály.
1.4. se objevila zpráva, že 28. října čínské úřady v Diru odsoudily Cchuldin Gjalcchäna (28), tibetského spisovatele tvořícího pod jménem Šogdil, ke třinácti letům vězení za narušování společenské stability a jeho přítele Jougala (27), bývalého policistu, k deseti letům za nevhodné chování k vládním úředníkům.
4.4. se objevila zpráva, že 17. ledna byli v Diru odsouzeni k deseti letům vězení dva tibetští představitelé vesnice Mokhjim za údajné neplnění svých povinností, neboť nepřiměli místní obyvatele, aby v září minulého roku vyvěšovali na svých domech čínskou vlajku. Obyvatelé Mokhjimu se také minulý rok účastnili masových protičínských protestů v Diru. Tito dva Tibeťané byli zadrženi 24. listopadu a od té doby byli nezvěstní. Ngangtag (54) stál v čele vesnice od roku 1980 a Rigsal (31) od roku 2007.
15.4. se upálil Thinle Namgjal (32) v Tawu v oblasti Khandze v Khamu. Popáleninám na místě podlehl. Jeho tělo přenesli Tibeťané do kláštera Gangthäl a později předali jeho rodině. Čínské úřady prý přiměly rodinu tělo spálit.
20.4. se objevila zpráva, že kolem tibetského Nového roku nechaly čínské úřady, podpořeny úplatky čínských majitelů cihláren, zbourat několik cihláren patřících Tibeťanům v oblasti Khjekumdo. Několik dělníků bylo zbito a byly zničeny jejich mobilní telefony, když se snažili průběh demolice zdokumentovat.
21.4. byli v okrese Paljül v provincii Kham zatčeni čtyři Tibeťané, neboť odmítli prodat svou půdu čínské těžební společnosti, která o ni usiluje již sedm let. Všichni čtyři pocházejí z vesnice Barčhung a patřili k vůdcům únorových protičínských protestů.